onsdag den 18. januar 2012

Fiske-og snorkletur

I går var vi på bustur til den sydlige del af øen (An Thoi og de tolv små øer der ligger her). Vi fulgtes bl.a. med en svensk familie, som havde tre piger på 4, 7 og 8 år. Vores piger og de svenske piger havde stor glæde af at lege med hinanden undervejs.

På vej til An Thoi havn besøgte vi en: "Pearl farm", hvor de satte perler ind i østers og dyrkede kulturperler (De viste os hvordan). Efter 2-3 år er perlerne færdige. Der var også en stor butik, hvor man kunne købe perlekæder, armbånd, øreringe mv. Jeg købte et lille armbånd og nogle fine sneglehuse til pigerne.

Fra An Thoi sejlede vi ud til de tolv små øer syd for Phu Quoc. Vi stoppede et sted for at fiske. Simone fangede tre (!) fisk, Adea en, Kristian en og Lotte ingen (:-/). Derefter stoppede vi to steder for at snorkle. Der var et fint koralrev, og vi så mange fiskestimer, lidt større fisk, fisk med flotte farver/mønstre og søpindsvin. Simone var med ude at snorkle den ene af gangene, men havde desværre ikke mod på at snorkle anden gang, da hun syntes vandet var lidt koldt og det trak mere at være sammen med de svenske piger på stranden. Lidt ærgerligt når nu muligheden var der...

Efter snorkleturene var der mulighed for at smage på søpindsvin på båden, som personalet havde fanget undervejs. De var tilberedt med hakkede, ristede nødder og dressing og smagte delikat. Derefter blev der serveret frokost på båden.

Så sejlede vi tilbage til havnen, hvorfra vi kørte til den berømte perlestrand: "Sao Bao" med det kridhvide sand. Her var det rigtig dejligt at bade. Det var en meget børnevenlig strand i det, der var lavvande langt ud. Desuden var der nogle skønne, børnevenlige bølger at lege i. Det havde Simone og de største af de svenske piger meget sjov ud af.(:-))

Da vi kom hjem nød vi en milkshake og synet af den smukkeste solnedgang, vi hidtil har set på øen.

Den stolte Simone der for første gang i sit liv prøver at fange fisk

Bounty-stranden ved Finger Island som var det andet sted, vi lagde anker ud fra båden for at snorkle. Der findes klipper og koralrev lige ved siden af

Vores piger leger med de svenske piger

Sao Bao

1. Hvor er I heldige at opleve så megen sol og blå himmel. Her tonser regnen igen ned, men jeres rejseberetning holder vores humør oppe. Om ikke andet kan vi jo bare kigge på de pragtfulde omgivelser, der bliver vist på billederne. Men nu lakker eventyret jo snart mod enden - nyd den sidste uge ... hvis I da efterhånden kan rumme mere ?

1. Hvor ser det hele bare lækkert ud. Jeg vil også!!!!!!!! ;-)
      Hyggeligt at I har mødt andre danskere og svenskere.

Glæder os vildt til I kommer hjem. Hvornår er det I lander? (selvom vi desværre ikke kan komme i lufthavnen :-( )

Ha nogle dejlige sidste dage derude..... :-)

2. Ja det er virkelig skønt at befinde sig i solen og varmen på denne årstid, hvor vejret er så kedeligt i Danmark. Dejligt at vores rejseoplevelser kan holde jeres humør lidt oppe (:-))
    Ja det er uvirkeligt at det lakker mod enden nu. Men du har også ret, far. Vi kan snart ikke rumme mere, men nyder de sidste dage her alt hvad vi kan.
    Vi vil også gerne have dig herned Britt. Lige nu! Kom bare. Nyd en iskold milkshake sammen med mig samt en badetur, lidt solbadning og en god venindesnak. (:-))

Vi lander i Kastrup kl. 11:45 på tirsdag.

Glæder os meget til at se jer igen!!